
Doradztwo w sprzedaży produktów i usług w internecie
Klienci chcą kupować produkty i usługi w internecie, ale nie chcą już tak często wchodzić w relację ze sprzedawcą. Robią to dopiero wtedy, jak mają problem lub pytanie. Dlatego proces sprzedaży produktu lub usługi, może do pewnego momentu, odbywać się bez człowieka.
Rola sprzedawcy w internecie, zmienia się z: „ja próbuję sprzedać Ci produkt” – na: „ja próbuję pomóc Ci w zakresie problemu, który chciałbyś rozwiązać”. (sprawdź u siebie)
Dlatego tak ważne jest, skupienie się na produkcie, który ma sam w sobie sprzedawać.
Proces sprzedaży, musi być dopasowany do zakupowej drogi klienta, a dział obsługi – pomagać klientowi w dokonywaniu zakupów oraz dalszej podróży z produktami naszej marki.
Dzisiaj, finalizacja sprzedaży – może odbywać się w różnych kanałach, np: w mediach społecznościowych – czyli tam, gdzie jest Twój klient.
Problem w tym, że bez strony internetowej – nie jesteś właścicielem relacji z klientem. Oznacza to, że za każdy ruch, musisz płacić, np: Meta (Facebook-owi), który w dowolnym momencie, może zablokować Twoje konto, zostawiając Cię bez dostępu do klientów.
Strona internetowa – nie wystarczy!
Klienci, często pokazują nam – piękne strony internetowe, które nie sprzedają… Bo nie są, dopasowane do procesów sprzedaży konkretnych produktów lub usługi…
Od procesów warto zacząć.
CZY NATRAFIASZ NA TE PROBLEMY?
- Klienci nie kupują przez Twoją stronę internetową?
- Pozyskujesz za mało klientów do swojego produktu?
- Jest Ci trudno wyróżnić się z produktem na rynku?
- Twoi klienci nie angażują się w produkt?
- Pozyskujesz leady, ale nie dopinasz sprzedaży?
- Spada skuteczność sprzedaży telefonicznej w Call Centre?
- Nie posiadasz systemu (własnego Combo) do pozyskiwania i obsługi klientów?
- Dział sprzedaży, nie realizuje założeń sprzedażowych dla nowego produktu?
- Nie kontrolujesz działań sprzedażowych? Brakuje Ci procesów sprzedaży i strategii?
- Chcesz sprzedawać własne produkty lub usługi przez internet?
Jak sprzedawać w internecie?

Mapujemy proces zakupowy klienta i odzwierciedlamy go w procesie sprzedaży na stronie internetowej oraz w dziale obsługi klienta.
- Pomagamy wybrać rynek sprzedaży dla produktu lub usługi (badamy to, a decyzję podejmuje klient w oparciu o dane).
- Pracując na wartościach, problemach i rozwiązaniach (opracowanych na etapie budowania produktu) – określamy segmenty klientów (dopracowujemy je później na podstawie hipotez, sprawdzonych w prawdziwym procesie sprzedaży).
- Opracowujemy strategię sprzedaży. (Weryfikujemy ją w kontrze z konkurencją i dopasowujemy do produktu, miejsc, gdzie przebywają nasi klienci i ich nawyków zakupowych).
- Do rozpoczęcia sprzedaży, wybieramy najpewniejszy segment klientów (czyli taki w którym nowy produkt, najlepiej odpowiada na potrzeby klientów i najszybciej można go sprzedać).
- Wprowadzamy w życie, pierwszą taktykę pozyskiwania klientów i domykania sprzedaży dla gotowego lub powstającego jeszcze produktu (np: Pre-order, limitowana edycja z bonusami, specjalny projekt startowy dla usługi).
- Budujemy pierwszy lejek sprzedaży.
- Rekrutujemy i szkolimy zespół obsługi klienta. Przygotowujemy dział do aktywności z klientem, domykania sprzedaży, crosselingu i pracy na systemie CRM.
- Pomagamy opracować politykę cenową w oparciu o produkt i w dopasowaniu do klienta (oraz odniesieniu do rynku).
- Tworzymy stronę internetową, która sprzedaje (+e-sklep) i jest dopasowana do strategii sprzedaży (wprost jej odpowiada).
- Customizujemy i wprowadzamy autorski system CRM do obsługi klientów (zarobił miliony dla naszych klientów, którzy potraktowali zbudowanie działu obsługi klienta jako inwestycję).
- Rozbudowujemy proces sprzedaży (tworzymy nowe lejki sprzedaży dla pozostałych segmentów klientów i prowadzimy testy).
- Wprowadzamy Customowe miary dla działań sprzedażowych.
- W oparciu o zebrane dane, udoskonalamy / rozbudowujemy / przebudowujemy stronę internetową i sklep.
Jakie są efekty?
SZYBKO ZWRACAJĄCA SIĘ INWESTYCJA – dział obsługi klienta, pracujący w oparciu o strategię sprzedaży na dopasowanej stronie internetowej i systemie CRM.
Mając bezpośredni kontakt z klientem (omijając pośredników), otrzymujemy nie tylko większą marżę, ale BOOST do rozwoju działań sprzedażowych. Pozyskujemy, nieocenioną ilość kluczowych informacji zwrotnych – możemy je analizować i wdrażać. Algorytmy i uczenie maszynowe – są super, ale nie mają na ten moment tak dużego przełożenia na sprzedaż, jak informacje zwrotne od płacących klientów.

Porozmawiajmy
Bezpłatna rozmowa,
jest małym krokiem, a daje wsparcie w najważniejszych sprzedażowych decyzjach.