DORADZTWO

w budowaniu produktów fizycznych.

Pomożemy przejść drogę od pomysłu na PRODUKT do pierwszej sprzedaży – bez konieczności otwierania własnej fabryki. Krok po kroku (realnie, odważnie, ale tanio i bezpiecznie).

PRODUKTOWE WYZWANIE?

Umów rozmowę:

DORADZTWO PRODUKTOWE

Na czym polega doradztwo w budowaniu produktów fizycznych?

Doradztwo polega na zaangażowaniu konsultantów zewnętrznych o specjalistycznych kompetencjach dopasowanych do procesów, przez które przechodzi firma, podczas budowania nowego produktu. Osoby spoza organizacji, oferują świeże spojrzenie na to co jest, co działa i co nie działa, aby pomóc określić fundament od którego można zacząć budowanie produktu.

Dzięki oświadczeniu nabytemu na produktach własnych i klientów, pomagamy zaplanować wszystkie procesy wdrożeniowe, uzupełniamy brakujące kompetencje w zespołach wewnętrznych i dajemy dużą dawkę produktowych inspiracji (pomagamy wypracować tzw. flow w produkcie). Proces przygotowawczy, zamieniamy w rzetelny plan działania. Następnie, krok po kroku z zespołami klienta, wdrażamy plan, dokonujemy zmian i doprowadzamy do zbudowania gotowego produktu.

Otrzymujesz wsparcie, które pozwoli Twojemu zespołowi, uniknąć niemal wszystkich błędów, jakie popełnia się podczas budowania produktów.

To nie tylko doradztwo w obszarze planowanie produktu, ale przede wszystkim pomoc w projektowaniu, prototypowaniu, testowaniu i wytwarzaniu produktu we własnej fabryce lub zlecaniu produkcji na zewnątrz.

  •  Przejdziesz z nami przez procesy wdrożeniowe produktu, eliminując zagrożenia i najczęściej popełniane błędy.

 

  • Pobudzimy kreatywność w zespole i pomożemy znaleźć niszę.

 

  • Krok po kroku pomożemy przekuć koncepcję w produkt.

 

  • Rozwiniemy umiejętności planistyczne w zespole na etapie budowania i rozwoju produktu.

 

  • Pomożemy skutecznie zarządzać zespołami produktowymi.

 

  • Przeprowadzimy firmę przez proces wdrożenia produktu do produkcji we własnej lub zewnętrznej fabryce.

 

  • Już na etapie budowania produktu, wylejemy fundament pod skuteczny proces sprzedaży.

praktyka

Pomożemy Twoim pracownikom, przejść bezpiecznie przez procesy wdrożeniowe.

Recenzje wytwórcze:

R&D Lab

Tłum. eng. „…ludzie stojący za marką Zumbi patrzą w przyszłość wierząc, że czas rzeczy „MADE IN TAIWAN” nie jest już atrakcyjny dla dzisiejszych klientów. Poszukują oni oryginalności, chcą być zaangażowani w proces produkcji, proszą o emocje, pasję ukrytą w przedmiotach.…” – portal Downhill24.

„Handcrafted from scratch in Poland from 7020 aircraft alloy” – portal Pinkbike
„Prostota logiki (..) tu życie codzienne przeplata się z pracą, praca z pasją, a pasja łączy ekipę w której nie ma przypadkowych osób..” – portal Joyride
„Zumbi czyli nieśmiertelny. Niewielka firma z Myślenic produkuje światowej klasy profesjonalne rowery górskie…” – tygodnik Angora

Początek współpracy

Doradztwo produktowe – początek współpracy:

Indywidualne dopasowanie:

Rozmawiamy, żeby dobrze zrozumieć cele, które ma realizować nowy produkt.

Spisujemy cele i weryfikujemy czy są spójne i możliwe do odzwierciedlenia w produkcie.

Mapujemy wszystkie procesy produktowe, aby sprawdzić co można wykonać wewnętrznie oraz ustalamy jakich kompetencji brakuje.

Układamy plan ze wszystkimi osobami decyzyjnymi.

WERYFIKACJA

To jest moment w którym poznasz i ocenisz czy odpowiada Ci sposób i zakres naszego działania.
 Pomożemy zespołowi, wypracować pomysł i zamienić go w super produkt!

Recenzje naszych produktów:

5-gwiazdkowe recenzje produktów od takich magazynów jak – Dirt Magazine, Velovert, Big Bike, Bike Magazine
„…I hell, it feels like a missile at my limit, and that’s all that matters…” – Enduro Mtb Magazine
POBIERZ KATALOG PRODUKTÓW wytwarzanych dla marki Zumbi Cycles i zobacz jak działa nasza firma.

Obszary doradztwa

Doradztwo w budowaniu produktów – obszary:

 

Lista zadań, które najczęściej wykonujemy dla naszych klientów.

STRATEGIA:

 

  • Ułożenie modelu biznesowego i potwierdzenie go na rynku.
  • Ocena ryzyka i zidentyfikowanie zagrożeń w obszarze produktu.
  • Zabezpieczenie, opracowanie i kontrola budżetu projektowego (koszt jednostkowy produktu).
  • Zdefiniowanie wagi wizji w produkcie oraz stworzenie atrakcyjnej i prostej do zakomunikowania wizji produktu.
  • Znalezienie niszy i pomysłu na produkt.
  • Określenie segmentów klientów, problemów, rozwiązań, wartości oraz sposobów monetyzacji i barier wytwórczych w celu ustalenia kamieni milowych.
  • Zamiana wizji w proof of concept. Ustalenie ram czasowych pod dalsze działania oraz szkolenie z mechaniki procesów twórczych.
  • Przygotowanie planu wdrożenia produktu oraz strategii. Zderzanie ze światem, podważanie hipotez.
  • Definiowanie miar (dane) patrząc z poziomu wysokiej i niskiej rozdzielczości.
  • Przedstawianie planu partnerom, zarządowi oraz inwestorom.

 

MARKA, KLIENT, RYNEK, KONKURENCJA

 

  • Określenie rynku sprzedaży dla produktu i omówienie zagrożeń.
  • Stworzenie fundamentu produktu na podstawie wartości.
  • Mapowanie procesu zakupowego klienta i nakierowanie myślenia na sprzedaż.
  • Dopasowanie wartości do segmentów klientów, rozwiązań i problemów.
  • Weryfikacja wartości w kontrze z konkurencją, praca na krzywych wartości.
  • Segmentacja klientów na podstawie hipotez i ich weryfikacja w prawdziwym świecie.
  • Określenie wartości dla silnej i lubianej marki produktu.
  • Nadawanie charakteru i utożsamianie obecnej marki z produktami.
  • Komunikacja z obecnymi odbiorcami na podstawie wartości.
  • Zakorzenianie myślenia o marce z perspektywy wspólnych wartości.
  • Nadanie marce flow – angażującego story.

 

DESIGN, PROTOTYP (MVP), TESTOWANIE, PRODUKCJA, TECHNOLOGIA:

 

  • Określanie nakładów inwestycyjnych i czasowych
  • Koncepcja wytwarzania produktu. Made in…?
  • Poszukiwania właściwego konstruktora i wykonawcy.
  • Przygotowanie zapytania ofertowego. Definiowanie założeń i przenoszenie ich na język produkcyjny.
  • Układanie relacji z konstruktorem, modele współpracy i omówienie zagrożeń.
  • Kwestie formalne dotyczące współpracy z konstruktorem.
  • Przeprowadzenie właściwych uzgodnień z konstruktorem.
  • Nadzór konstruktora na etapie wdrażania produkcji i współpraca w procesie gwarancyjnym.
  • Układanie relacji z zakładem produkcyjnym, poznanie sposobu myślenia, motywacja, analiza z zarządem i przygotowanie do negocjacji.
  • Przeprowadzenie właściwych uzgodnień z zakładem produkcyjnym.
  • Kwestie formalne (umowa z zakładem produkcyjnym, dokumentacja produkcyjna, powierzona dokumentacja projektowa, modele 3D, prawa własności, intelektualnej i prawa majątkowe, odpowiedzialność gwarancyjna, towar powierzony.)
  • Reprezentowanie klienta podczas nawiązywania współpracy, a także procesie prototypowym, produkcyjnym z projektantem, konstruktorem i producentem.
  • Pierwsza seria produkcyjna (na podstawie przetestowanego prototypu).
  • Skąd brać podzespoły i opakowania? (lokalnie czy z daleka) Szukanie i nawiązywanie relacji z dostawcami. Uzgadnianie, Kto powinien nabywać komponenty producent czy zlecający?
  • Eliminowanie bieżących zagrożeń w procesie produkcyjnym zlecanym na zewnątrz oraz w relacjach personalnych – właściciel lub zarząd.
  • Układanie procesu dotyczącego wydawania produktów przez zakład oraz wypracowanie elementów i narzędzi kontroli wyrobów.
  • Współpraca w procesie gwarancyjnym – rozwiązywanie problemów, odzwierciedlanie procesu w procesie obsługi klienta.
  • Zwiększanie wolumenu produkcyjnego.
  • Wprowadzenie kultury produkcyjnej do organizacji klienta nastawionej na handel.
  • Sztuka Designu. Opracowanie funkcjonalnego i estetycznego designu
  • Tworzenie specyfikacji na podstawie designu.
  • Różne podejścia do prototypowania – niwelowanie barier. Prototypowanie od A do Z, analizy zagrożeń.
  • Stosowanie sprawdzonych i zwinnych metody pracy w procesie testowania produktu. Testy od A do Z wraz z omówieniem zagrożeń.
  • Analiza informacji zwrotnych i podejmowanie decyzji produktowych.
  • MVP – ustalanie niezbędnych funkcji i prawidłowego działania produktu oraz zatwierdzenie testów i weryfikacja pozostałych procesów.
  • Odpowiadanie na pytania: Czy, gdzie, kiedy i po co wdrażać technologię?
  • Bezpieczniejsze i szybsze wdrażanie produktów do seryjnej produkcji.
  • Poznanie rzeczywistych kosztów produkcji wyrobu.
  • Mierzenie procesów wdrożeniowych.
  • Utrzymanie odpowiedniej jakości produktu i wyważeniu narzutu.
  • Ujawnienie znaku „Made in Poland” na wyrobach.
  •  

PRODUKT:

 

  • Podejmowanie trudnych decyzji produktowych.
  • Udoskonalanie obecnych produktów, rozbudowa funkcji w dopasowaniu do segmentów klientów.
  • Zaprzestanie improwizacji w budowaniu produktu.
  • Dopasowanie produktu do problemów i wartości klientów.
  • Rozwiązywanie wyzwań produktowych w aspekcie technologicznym, budżetowym, funkcjonalnym i estetycznym.
  • Poszukiwanie i eksplorowanie niszy.
  • Zagospodarowanie długiego ogona.
  •  

ZESPÓŁ PRODUKTOWY, ZLECANIE NA ZEWNĄTRZ:

 

  • Określenie obszarów eksperckich oraz identyfikacja niezbędnych kompetencji. Ustalamy kogo i w jakiej formie potrzebujemy do stworzenia produktu.
  • Prowadzenie rekrutacji do zespołu wewnętrznego.
  • Poszukiwania właściwych osób do współpracy poza organizacją.
  • Budowanie struktury organizacyjnej w zespole wewnętrznym. Zdobywanie szacunku w zespole dla liderów.
  • Motywowanie zespołu do pracy nad produktem.
  • Zwinne podejmowanie decyzji w zespole wewnętrznym.
  • Wprowadzanie zwinnych metod pracy zespołu wewnętrznego na etapie wdrożeniowym czyli workflow wraz z identyfikowaniem zagrożeń.
  • Komunikacja, motywacja w zespole wewnętrznym, rozwiązywanie problemów personalnych.
  • Rozwiązywanie problemów produktowych i kompetencyjnych oraz pomoc dla zespołu w stawianiu kroków milowych na podstawie praktycznych metod.
  • Wdrożenie procesu przekazywania zadań na zewnątrz. Monitoring postępów i odbiór pracy wraz z omówieniem zagrożeń.
  • Uruchamianie pełnego potencjału organizacji, budowanie lepszej komunikacji oraz  tworzenie komfortowego środowiska pracy nad produktem.
Otrzymasz wiedzę, narzędzia i dopasowaną pomoc na wszystkich etapach wdrożeniowych. Zbudujemy potrzebny i sprzedający się produkt.

Kacper Krakowiak – autor

Przepaliłem dużo pieniędzy zanim dopracowałem zwinne metody pracy z produktem. Skuteczność odnalazłem w nieustannym analizowaniu procesów wdrożeniowych i sprzedażowych. Teraz dzielę się z Wami moim doświadczeniem, abyście nie moczyli d*py w procesach, które do bólu testowałem.
Specjalizuję się w budowaniu FLOW w produktach oraz układaniu Customowych procesów D2C / B2B2C (wdrożeniowych i sprzedażowych), które automatyzuje w spójnej aplikacji, tworzonej w oparciu o narzędzia typu „low-code”.
Doświadczenie zdobyłem, uczestnicząc przez ostatnie 16 lat w tworzeniu ponad 50 produktów i usług – sprzedawanych na 14 rynkach. Przez ten czas zaprzyjaźniłem się z odnoszącymi sukcesy właścicielami najlepszych produktów. Te relacje otworzyły mi drzwi do wielu badań, narzędzi i strategii. Teraz przekazuje te wiedzę klientom w łatwy i zrozumiały sposób.
Usługa doradcza łączy analityczne i kreatywne metody pracy.
Twój zespół otrzyma: wiedzę, narzędzia i wsparcie, aby zbudować dobry produkt.

Referencje od firm szkoleniowych:

MŚP

„… Współpraca z Panem Kacprem pomogła odnieść naszej firmie duży sukces (…). Pozwoliła powiększyć portfel klientów o podmioty z najwyższej półki w tym cztery czołowe spółki akcyjne…” – Skillsup (Lauren Peso Polska S.A.)
„…Kacper Krakowiak prowadził szkolenia dla klientów naszej firmy (…) Przedsiębiorcy natomiast chwalili wzrost zysków swoich przedsiębiorstw, spowodowany zwiększeniem sprzedaży oferowanych produktów na co miały niepodważalny wpływ szkolenia pracownicze prowadzone przez Pana Kacpra…” – Royal Property Poland
„…Pan Kacper Krakowiak wykazuje się wysoką wiedzą teoretyczną i praktyczną. Z pełną odpowiedzialnością możemy polecić Pana Kacpra (…) jako kompetentnego trenera z wyjątkową formą przekazu…” – Impuls BTL

Newsletter

Odpowiedzi na wiele pytań, znajdziesz w merytorycznych artykułach.

Na Twojego maila, wyślemy bezpłatne artykuły na temat budowania produktów.

Zastanawiasz się?

Doradztwo w budowaniu produktów – czy warto?

Jeżeli szukasz wsparcia w obszarze budowania produktów fizycznych, zapewne trafiasz na różne źródła i ciężko Ci stwierdzić, które z nich są właściwe.

 

Na początku jest euforia i motywacja, aby zrobić w końcu coś swojego! To silne uczucie, które pcha firmę na trudną drogę budowania produktu. Kiedyś polegałem na własnych siłach i płaciłem za własne błędy jak za zboże. Po 15 latach produktowych zmagań – wiem co czeka za rogiem, dlatego warto wykorzystać moją wiedzę i zbudować solidny fundament pod przyszły produkt – nawet jeśli stać Cię na popełnianie błędów. Pomogę Twojemu zespołowi zaplanować pracę, wdrożyć plan w działanie, zrobić kroki milowe i dojść do procesu sprzedaży, nie mocząc przy tym d*py.

 

Do budowania produktu potrzebna jest porządna selekcja informacji, przefiltrowana przez doświadczenie. Dlatego, dodatkowo stworzyłem newsletter i dedykowaną bazę wiedzy w której pokazuję jak stworzyć ciąg przyczynowo – skutkowy, który zamieni pomysł w realny produkt.

 

Nie musisz się martwić o to, że coś przegapiłeś, albo że nie zdiagnozujesz wszystkich zagrożeń. Teoria jest ważna, ale Tobie chodzi o jej praktyczność w każdym kroku! Zadbam o to, aby decyzje, które podejmiemy były dobre i ustawię dla Twojego zespołu produktowego – kurs na cel, jakim może być sprzedaż produktu.

 

Najprościej mówiąc – zwiększasz swoje szanse na ukończenie produktu i realne rozpoczęcie sprzedaży.

 

Kacper Krakowiak

BEZPŁATNA KONSULTACJA
 
Jeżeli stoisz przed produktowym wyzwaniem lub utknąłeś z problemem to rozważ proszę bezpłatną konsultację.