DORADZTWO
w budowaniu produktów fizycznych.
Pomożemy przejść drogę od pomysłu na PRODUKT do pierwszej sprzedaży – bez konieczności otwierania własnej fabryki. Krok po kroku (realnie, odważnie, ale tanio i bezpiecznie).
PRODUKTOWE WYZWANIE?
Umów rozmowę:

DORADZTWO PRODUKTOWE
Na czym polega doradztwo w budowaniu produktów fizycznych?
Doradztwo polega na zaangażowaniu konsultantów zewnętrznych o specjalistycznych kompetencjach dopasowanych do procesów, przez które przechodzi firma, podczas budowania nowego produktu. Osoby spoza organizacji, oferują świeże spojrzenie na to co jest, co działa i co nie działa, aby pomóc określić fundament od którego można zacząć budowanie produktu.
Dzięki oświadczeniu nabytemu na produktach własnych i klientów, pomagamy zaplanować wszystkie procesy wdrożeniowe, uzupełniamy brakujące kompetencje w zespołach wewnętrznych i dajemy dużą dawkę produktowych inspiracji (pomagamy wypracować tzw. flow w produkcie). Proces przygotowawczy, zamieniamy w rzetelny plan działania. Następnie, krok po kroku z zespołami klienta, wdrażamy plan, dokonujemy zmian i doprowadzamy do zbudowania gotowego produktu.
Otrzymujesz wsparcie, które pozwoli Twojemu zespołowi, uniknąć niemal wszystkich błędów, jakie popełnia się podczas budowania produktów.
To nie tylko doradztwo w obszarze planowanie produktu, ale przede wszystkim pomoc w projektowaniu, prototypowaniu, testowaniu i wytwarzaniu produktu we własnej fabryce lub zlecaniu produkcji na zewnątrz.
- Przejdziesz z nami przez procesy wdrożeniowe produktu, eliminując zagrożenia i najczęściej popełniane błędy.
- Pobudzimy kreatywność w zespole i pomożemy znaleźć niszę.
- Krok po kroku pomożemy przekuć koncepcję w produkt.
- Rozwiniemy umiejętności planistyczne w zespole na etapie budowania i rozwoju produktu.
- Pomożemy skutecznie zarządzać zespołami produktowymi.
- Przeprowadzimy firmę przez proces wdrożenia produktu do produkcji we własnej lub zewnętrznej fabryce.
- Już na etapie budowania produktu, wylejemy fundament pod skuteczny proces sprzedaży.

praktyka
Recenzje wytwórcze:
R&D Lab
Tłum. eng. „…ludzie stojący za marką Zumbi patrzą w przyszłość wierząc, że czas rzeczy „MADE IN TAIWAN” nie jest już atrakcyjny dla dzisiejszych klientów. Poszukują oni oryginalności, chcą być zaangażowani w proces produkcji, proszą o emocje, pasję ukrytą w przedmiotach.…” – portal Downhill24.

Początek współpracy
Doradztwo produktowe – początek współpracy:
Indywidualne dopasowanie:
Rozmawiamy, żeby dobrze zrozumieć cele, które ma realizować nowy produkt.
Spisujemy cele i weryfikujemy czy są spójne i możliwe do odzwierciedlenia w produkcie.
Mapujemy wszystkie procesy produktowe, aby sprawdzić co można wykonać wewnętrznie oraz ustalamy jakich kompetencji brakuje.
Układamy plan ze wszystkimi osobami decyzyjnymi.
WERYFIKACJA

Recenzje naszych produktów:

Obszary doradztwa
Doradztwo w budowaniu produktów – obszary:
Lista zadań, które najczęściej wykonujemy dla naszych klientów.
STRATEGIA:
- Ułożenie modelu biznesowego i potwierdzenie go na rynku.
- Ocena ryzyka i zidentyfikowanie zagrożeń w obszarze produktu.
- Zabezpieczenie, opracowanie i kontrola budżetu projektowego (koszt jednostkowy produktu).
- Zdefiniowanie wagi wizji w produkcie oraz stworzenie atrakcyjnej i prostej do zakomunikowania wizji produktu.
- Znalezienie niszy i pomysłu na produkt.
- Określenie segmentów klientów, problemów, rozwiązań, wartości oraz sposobów monetyzacji i barier wytwórczych w celu ustalenia kamieni milowych.
- Zamiana wizji w proof of concept. Ustalenie ram czasowych pod dalsze działania oraz szkolenie z mechaniki procesów twórczych.
- Przygotowanie planu wdrożenia produktu oraz strategii. Zderzanie ze światem, podważanie hipotez.
- Definiowanie miar (dane) patrząc z poziomu wysokiej i niskiej rozdzielczości.
- Przedstawianie planu partnerom, zarządowi oraz inwestorom.
MARKA, KLIENT, RYNEK, KONKURENCJA
- Określenie rynku sprzedaży dla produktu i omówienie zagrożeń.
- Stworzenie fundamentu produktu na podstawie wartości.
- Mapowanie procesu zakupowego klienta i nakierowanie myślenia na sprzedaż.
- Dopasowanie wartości do segmentów klientów, rozwiązań i problemów.
- Weryfikacja wartości w kontrze z konkurencją, praca na krzywych wartości.
- Segmentacja klientów na podstawie hipotez i ich weryfikacja w prawdziwym świecie.
- Określenie wartości dla silnej i lubianej marki produktu.
- Nadawanie charakteru i utożsamianie obecnej marki z produktami.
- Komunikacja z obecnymi odbiorcami na podstawie wartości.
- Zakorzenianie myślenia o marce z perspektywy wspólnych wartości.
- Nadanie marce flow – angażującego story.
DESIGN, PROTOTYP (MVP), TESTOWANIE, PRODUKCJA, TECHNOLOGIA:
- Określanie nakładów inwestycyjnych i czasowych
- Koncepcja wytwarzania produktu. Made in…?
- Poszukiwania właściwego konstruktora i wykonawcy.
- Przygotowanie zapytania ofertowego. Definiowanie założeń i przenoszenie ich na język produkcyjny.
- Układanie relacji z konstruktorem, modele współpracy i omówienie zagrożeń.
- Kwestie formalne dotyczące współpracy z konstruktorem.
- Przeprowadzenie właściwych uzgodnień z konstruktorem.
- Nadzór konstruktora na etapie wdrażania produkcji i współpraca w procesie gwarancyjnym.
- Układanie relacji z zakładem produkcyjnym, poznanie sposobu myślenia, motywacja, analiza z zarządem i przygotowanie do negocjacji.
- Przeprowadzenie właściwych uzgodnień z zakładem produkcyjnym.
- Kwestie formalne (umowa z zakładem produkcyjnym, dokumentacja produkcyjna, powierzona dokumentacja projektowa, modele 3D, prawa własności, intelektualnej i prawa majątkowe, odpowiedzialność gwarancyjna, towar powierzony.)
- Reprezentowanie klienta podczas nawiązywania współpracy, a także procesie prototypowym, produkcyjnym z projektantem, konstruktorem i producentem.
- Pierwsza seria produkcyjna (na podstawie przetestowanego prototypu).
- Skąd brać podzespoły i opakowania? (lokalnie czy z daleka) Szukanie i nawiązywanie relacji z dostawcami. Uzgadnianie, Kto powinien nabywać komponenty producent czy zlecający?
- Eliminowanie bieżących zagrożeń w procesie produkcyjnym zlecanym na zewnątrz oraz w relacjach personalnych – właściciel lub zarząd.
- Układanie procesu dotyczącego wydawania produktów przez zakład oraz wypracowanie elementów i narzędzi kontroli wyrobów.
- Współpraca w procesie gwarancyjnym – rozwiązywanie problemów, odzwierciedlanie procesu w procesie obsługi klienta.
- Zwiększanie wolumenu produkcyjnego.
- Wprowadzenie kultury produkcyjnej do organizacji klienta nastawionej na handel.
- Sztuka Designu. Opracowanie funkcjonalnego i estetycznego designu
- Tworzenie specyfikacji na podstawie designu.
- Różne podejścia do prototypowania – niwelowanie barier. Prototypowanie od A do Z, analizy zagrożeń.
- Stosowanie sprawdzonych i zwinnych metody pracy w procesie testowania produktu. Testy od A do Z wraz z omówieniem zagrożeń.
- Analiza informacji zwrotnych i podejmowanie decyzji produktowych.
- MVP – ustalanie niezbędnych funkcji i prawidłowego działania produktu oraz zatwierdzenie testów i weryfikacja pozostałych procesów.
- Odpowiadanie na pytania: Czy, gdzie, kiedy i po co wdrażać technologię?
- Bezpieczniejsze i szybsze wdrażanie produktów do seryjnej produkcji.
- Poznanie rzeczywistych kosztów produkcji wyrobu.
- Mierzenie procesów wdrożeniowych.
- Utrzymanie odpowiedniej jakości produktu i wyważeniu narzutu.
- Ujawnienie znaku „Made in Poland” na wyrobach.
PRODUKT:
- Podejmowanie trudnych decyzji produktowych.
- Udoskonalanie obecnych produktów, rozbudowa funkcji w dopasowaniu do segmentów klientów.
- Zaprzestanie improwizacji w budowaniu produktu.
- Dopasowanie produktu do problemów i wartości klientów.
- Rozwiązywanie wyzwań produktowych w aspekcie technologicznym, budżetowym, funkcjonalnym i estetycznym.
- Poszukiwanie i eksplorowanie niszy.
- Zagospodarowanie długiego ogona.
ZESPÓŁ PRODUKTOWY, ZLECANIE NA ZEWNĄTRZ:
- Określenie obszarów eksperckich oraz identyfikacja niezbędnych kompetencji. Ustalamy kogo i w jakiej formie potrzebujemy do stworzenia produktu.
- Prowadzenie rekrutacji do zespołu wewnętrznego.
- Poszukiwania właściwych osób do współpracy poza organizacją.
- Budowanie struktury organizacyjnej w zespole wewnętrznym. Zdobywanie szacunku w zespole dla liderów.
- Motywowanie zespołu do pracy nad produktem.
- Zwinne podejmowanie decyzji w zespole wewnętrznym.
- Wprowadzanie zwinnych metod pracy zespołu wewnętrznego na etapie wdrożeniowym czyli workflow wraz z identyfikowaniem zagrożeń.
- Komunikacja, motywacja w zespole wewnętrznym, rozwiązywanie problemów personalnych.
- Rozwiązywanie problemów produktowych i kompetencyjnych oraz pomoc dla zespołu w stawianiu kroków milowych na podstawie praktycznych metod.
- Wdrożenie procesu przekazywania zadań na zewnątrz. Monitoring postępów i odbiór pracy wraz z omówieniem zagrożeń.
- Uruchamianie pełnego potencjału organizacji, budowanie lepszej komunikacji oraz tworzenie komfortowego środowiska pracy nad produktem.
Kacper Krakowiak – autor
Referencje od firm szkoleniowych:
MŚP
Newsletter
Odpowiedzi na wiele pytań, znajdziesz w merytorycznych artykułach.
Na Twojego maila, wyślemy bezpłatne artykuły na temat budowania produktów.
Zastanawiasz się?
Doradztwo w budowaniu produktów – czy warto?
Jeżeli szukasz wsparcia w obszarze budowania produktów fizycznych, zapewne trafiasz na różne źródła i ciężko Ci stwierdzić, które z nich są właściwe.
Na początku jest euforia i motywacja, aby zrobić w końcu coś swojego! To silne uczucie, które pcha firmę na trudną drogę budowania produktu. Kiedyś polegałem na własnych siłach i płaciłem za własne błędy jak za zboże. Po 15 latach produktowych zmagań – wiem co czeka za rogiem, dlatego warto wykorzystać moją wiedzę i zbudować solidny fundament pod przyszły produkt – nawet jeśli stać Cię na popełnianie błędów. Pomogę Twojemu zespołowi zaplanować pracę, wdrożyć plan w działanie, zrobić kroki milowe i dojść do procesu sprzedaży, nie mocząc przy tym d*py.
Do budowania produktu potrzebna jest porządna selekcja informacji, przefiltrowana przez doświadczenie. Dlatego, dodatkowo stworzyłem newsletter i dedykowaną bazę wiedzy w której pokazuję jak stworzyć ciąg przyczynowo – skutkowy, który zamieni pomysł w realny produkt.
Nie musisz się martwić o to, że coś przegapiłeś, albo że nie zdiagnozujesz wszystkich zagrożeń. Teoria jest ważna, ale Tobie chodzi o jej praktyczność w każdym kroku! Zadbam o to, aby decyzje, które podejmiemy były dobre i ustawię dla Twojego zespołu produktowego – kurs na cel, jakim może być sprzedaż produktu.
Najprościej mówiąc – zwiększasz swoje szanse na ukończenie produktu i realne rozpoczęcie sprzedaży.

